عنوان: تأثیر بزرگترین اندازه سنگدانه در خواص مهندسی بتن با مقاومت بالا
نویسنده (گان): جواد برنجیان و مرتضی حسینعلی بیگی
مجله/کنفرانس: سومین کنفرانس بین المللی بتن و توسعه
تاریخ انتشار: 1388
صفحات: 8 صفحه
فرمت فایل: PDF (زیپ شده)
حجم فایل: 487 کیلوبایت

تأثیر بزرگترین اندازه سنگدانه در خواص مهندسی بتن با مقاومت بالا

از آنجا که حداقل سه چهارم حجم بتن را سنگدانه تشکیل می دهد، جای تعجب نیست که کیفیت این مصالح از اهمیت قابل توجهی برخوردار باشد. نه فقط ممکن است سنگدانه ها مقاومت بتن را محدود نمایند، بلکه خواص سنگدانه ها نیز بر عملکرد بتن تأثیر می گذارد. برای افزایش سطح مخصوص مصالح سنگدانه جهت افزایش چسبندگی بین ماتریس ژل سیمان و سنگدانه، بزرگترین سایز سنگدانه در دانه بندی باید کاهش یابد.

نظر به کاهش نسبت آب به سیمان، افزایش سطح مخصوص سنگدانه بتن و نیز استفاده از میکروسیلیس که دارای سطح مخصوص بسیار بالا می باشد، از فوق روان کننده جهت کاهش نسبت آب به سیمان به عنوان فاکتور اصلی استفاده می گردد. در این مقاله سعی شده است تأثیر اندازه های مختلف بزرگترین سایز سنگدانه (9.5، 12.5 و 19) میلیمتر) در طرح اختلاط بتن مورد استفاده قرار گرفته و تأثیر آنها در خواص مهندسی بتن مورد بررسی قرار گیرد.

آزمایشات مختلف روی بتن نشان می دهد که بتن معمولی (بدون استفاده از میکروسیلیس) در مقایسه با بتن با مقاومت بالا (با استفاده از میکروسیلیس) برای بتن هایی که دارای بزرگترین سایز سنگدانه 9.5 میلیمتر می باشند، دارای مقاومت بیشتری نسبت به بتن های با بزرگترین سایز سنگدانه 12.5 و 19 میلیمتر می باشند.

 

  دانلود رایگان